tirsdag den 26. januar 2016

Dag 13 og 14

Link til sidste video: St. Croix dag 13 og 14 video
Så får i også lige lidt lækkert ekstramateriale fra Buck Island: Ekstramateriale Buck Island video

Så er sidste video og blogindlæg klart! Grunden til at det først kommer ind nu, er at vi lige skulle lande i Danmark igen og få styr på vores jetlag.

Det blev torsdag d. 21 Januar, dagen vi helst ville undgå. Vi skulle hjem. Vi startede dagen tidligt, hvor Mr. Bannis kom og hentede os kl. 9:00, så vi kunne nå at købe ind i det lokale supermarked, til den lange flyvetur. Derefter var det hurtigt hjem, så vi kunne nyde de sidste timer på stranden inden vi skulle i lufthavnen. Der blev badet, snorklet og suget de sidste solstråler til sig. Det var ikke med største begejstring, vi sagde farvel til "vores" strand. Efter at have pakket alt sammen, kom Mr. Bannis og Dwain og kørte os ud i lufthavnen. Trods Jette og Turgays store bogindkøb, var der ingen der led af overvægt på deres kufferter. Det var ikke særlig sjovt at skulle sige farvel til verdens mest toldmodige taxichauffør, Mr. B, og vores "no problem man" Dwain. Men vi fik sagt farvel til dem, og dragede ud på den lange rejse mod Danmark.
Da vi ankom til Miami lufthavn, havde vi lidt tid til at købe aftensmad, inden vi skulle med flyvet mod London. Til vores store overraskelse, var der ikke særlig mange der skulle med det fly, så vi fik alle et sæde for os selv, nogle fik endda 4, så de kunne ligge ned. Det gjorde den 7 og en halv time flyvetur, til at gå stærkt!

Da vi landede i London fik vi allerede en lille forsmag på det danske vejr. Gråt og vådt, ikke lige det man så frem til. Vi havde en del tid i London, så den stod på shopping i lufthavnen. Turen mod København gik uden problemer, og inden vi vidste af det, var vi allerede hjemme igen.
Vores veje skiltes på Købehavnshovedbanegård, hvor Magnus, Cecilie, Rasmus, Sandra, Axel og Turgay skulle sidde i vognen mod Aarhus, mens Jette og Kristine sad allerbagerst i toget mod Sønderborg. Det var ikke sjovt at skulle sige farvel efter 14 intense uger sammen med hinanden. Trætte og lidt triste til mode, første toget os hjem.

Denne oplevelse har været noget helt særligt! Både ved den historiske vinkel af Virgin Islands historie, men turen har også været med til at skabe nye bånd og relationer. Det er helt klart gået op for os, hvor heldige vi alle har været, for at have fået denne fantastiske oplevelse og mulighed!

Vi vil gerne sige tak til alle jer der har fulgt med i vores blog, og set vores videoer. Hvis der nu er nogle der er blevet inspireret til at tage til Virgin Islands, så kan vi kun anbefale at tage afsted! Men det skal ikke kun være for badeferie. Øerne har så meget historie som er vigtig også at få med. Vi var mange steder, hvor man som turist nok aldrig ville have taget hen til. Tag til alle tre øer, og oplev den store forskel der er på St. Croix, St. Thomas og St. John (Jan).

Igen, tak til alle jer der har fulgt med på vores rejse. Det har været en helt fantastisk oplevelse for os allesammen. Vi ønsker alle fremtidige TST grupper et fantastik ophold. Hvis vi bliver spurgt om vi vil derned igen, så er vi klar til at tage afsted igen!